(i)Responsabilitatea sociala din Romania...

...a adus, in 2010, in prim plan interesul companiilor de a sprijini societatea mioritica in virtutea unui trend care tinde sa capete o amploare (ne)asteptata.
Voi incerca sa raspund punctual la intrebarile Corinei Iordache, Online Community Manager - Umbrela Verde si ResponsabilitateSociala.ro, care coordoneaza un Raport de cercetare - Bilant al Responsabilitatii Sociale, care se afla la editia a III-a.

Asadar, la intrebarea "care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?" as mentiona in top Compania Petrom, pentru initiera Programului ecologic de educare civica „Tara lui Andrei”, deoarece este primul program de responsabilitate sociala care a permis unui numar nelimitat de oameni sa interactioneze, sa comunice, sa se informeze dar mai ales sa schimbe in mod concret lumea in care traiesc.
Evident, dincolo de aceste aspecte motivul esential este interesul companiei de a oferi tinerilor reale oportunitati de voluntariat.
A doua companie in top este BCR datorita proiectelelor de sustinere a educatiei financiare, a spiritului antreprenorial si a diverselor cauze sociale in randul tinerilor.
In fine a treia companie in topul preferintelor mele este Carrefour (Sibiu) care in luna decembrie a anului trecut s-a implicat activ in realizarea proiectului "Darul meu pentru Craciunul lor!" alaturi de bloggerii din Sibiu, un proiect care a avut la baza activitati de voluntariat.

A doua intrebare "In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?".
Ei bine, precum spuneam la inceputul acestei postari CSR-ul este pe val si nu exista niciun dubiu ca orice companie, care imbratiseaza activitatile de responsabilitate sociala, are de castigat cel putin dublu fata de cel mai umil beneficiar.

"Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2011?"
In cursul acestei saptamani povesteam cu un amic in vederea promovarii companiei lui pe blogul meu si discutiile au plecat de la o colaborare in regim Barter si probabil ca atunci cand se vor finaliza voi putea sa va comunic o suma cu doua trei zerouri.
In virtutea acestei experiente incerc sa imi imaginez care este anvergura avantajelor unei companii in conditiile in care politica de responsabilitate sociala este una expansiva.

"Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?"
Disponibilitatea mea se rezuma si in acest an la promovarea acestor activitati de responsabilitate sociala precum si la participarea in calitate de voluntar in eventualitatea unor programe in citadela sibiana.

2 comentarii:

Iulia Mihai spunea...

Responsabilitatea socială nu e. De ce? Nu ştim :))

Ciprian Drăghici spunea...

Iata inca o enigma a contemporaneitatii :))

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur