Bucuria (cadoului) de Sfantul Nicolae!

"Dacă nu doreşti să ai deziluzii în pictură şi în artă, trebuie să ai grijă să nu-ţi faci o meserie din ele. Oricât de talentat şi de iscusit ai fi, caută banii şi puterea în altă parte, astfel încât să nu te superi pe artă dacă nu te alegi cu nimic de pe urma harului şi a muncii tale."

Cu acest indemn, din Orhan Pamuk, este primit orice vizitator pe site-ul www.tiurean.ro . Mai mult, "Un peisaj, o vaza cu flori, un portret, o natura statica sau o icoana. Nu cauta asta la un pictor ci cauta sensibilitate, puritate, liniste sau neliniste; cauta un suflet, cauta tandrete, cauta adancul sau Cuvantul."

Tiurean este pictor! Il cunosc, si oricine il cunoaste a descoperit modestia doar in caracterul sau frumos cladit, nu si in ceea ce creaza pe sticla, pe lemn sau pe panza. In urma cu cativa ani, dupa ce am fost la un vernisaj de-al lui Tiurean, impresionat de modul in care l-a reprezentat pe Sfantul Nicolae pe un suport de lemn de tei, am avut curiozitatea sa aflu modul si tehnica picturii. Imi amintesc ca asa cum a descris si pe site mi-a marturisit si atunci ca "Ingredientul principal postul si rugaciunea. La cele mai reusite icoane cel mai mult a contribuit Bunul Dumnezeu cu Harul Sau."

Anul acesta am fost propriul Mos Gerila, cu bunavointa lui Tiurean caruia ii sunt foarte recunoscator, si mi-am facut cadou o icoana cu Sfantul Nicolae pictata de asemenea pe lemn de tei. Iata etapele realizarii picturii:











0 comentarii:

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur