Orange – s-a lins pe bot!

Nu stiu daca ati sunat vreodata la Orange, relatii cu clientii. Dupa ce te plimba prin tot meniul si auzi cele mai tampite oferte, satul sa formezi minute bune cate-o cifra, te intampina, cel mai adesea, o voce suficient de erotica ca sa iti mai calmeze nervii, astfel: „Bine ati venit la Orange, numele meu este...Marghioala lu`Fleasca, cu ce va pot ajuta?”. In zadar le-am spus in repetate randuri ca eu de fapt „am sunat” la Orange, nu „am venit”, ori ca daca tot se ofera sa ma ajute sa imi plateasca taxele si chiria pe luna in curs. Ma rog...

Cel mai mult imi place cand sun si vorbesc cu cineva care chiar se pricepe insa e drept ca se intampla rar. Am sunat ieri sa intreb de ce au fost respinse doua cereri de portare si o duduie, care probabil ca avea un puric in chiloti caci prea radea la finalul fiecarei propozitii, imi spuse:
- Pai dom`le Draghici cine a completat cererea de portare nu a facut-o cu acuratete. Avem rugamintea sa o refaceti cu mai multa atentie caci pana acum ati completat-o de doua ori cu aceiasi eroare.
- Ma rog, se prea poate, inganai eu, dar va rog spuneti-mi care e greseala ca sa stiu sa nu o repet si a treia oara...
- Pai dom`le Draghici, cifra din fata ultimelor doua cifre din CNP....e gresita, in loc de 7 ati trecut 9.
Eu, care imi stiu cenepeul din clasa a opta pe dinafara, am incercat sa ii spun ca 9-le ala e bun acolo si abia am convins-o ca eroarea le apartine. Odata convinsa s-a hotarat sa ma puna pe drumuri pana la Orange Shop unde sa solicit, cu buletinul in mana, remedierea greselii lor din baza de date.
- Domnisoara, va jucati cu nervii mei. Carevasazica imi cereti sa merg pana la Orange Shop, pe timpul meu, pe benzina mea, pentru a remedia o greseala pentru care inca nu v-ati cerut scuze? - Pai nu e mai simplu sa remediati nenorocita de greseala chiar acum, facand din 7...9?
- Dom`le Draghici...nu se poate. Trebuie sa mergeti cu buletinul la orice Orange Shop!
- Domnisoara, nu e mai simplu sa va trimit prin fax sau email o xerocopie a C.I.?
- Pai ba da, dom`le Draghici, dar dupa aia trebuie sa sunati iarasi la noi ca sa va confirmam ca am primit-o.
- Domnisoara, pai daca trimit xerocopia C.I. si ajunge la dumneavoastra, veti face modificarea greselii, care va reamintesc nu imi apartine, odata ce veti constata ca in loc de 7 este 9?
- Va sigur dom`le Draghici!
- Domnisoara draga, daca imi mai ziceti odata dom`le in loc de domnule o sa cer sa vorbesc cu supervisorul dumneavoastra. Acum, cautati dumneavoastra in baza de date dosarul cu contractul pe care l-am incheiat in urma cu doi ani; gasiti in anexe xerocopie dupa actul meu de identitate si odata ce constatati ca in loc de 7 trebuie 9 chemati pe cineva sa va ajute sa inlocuiti o nenorocita de cifra. Si va rog frumos, odata ce ati efectuat modificarea, sunati-ma ca sa pot reface cererea de portare.
Apoi...al dracu` care va mai suna sau mai vine pe la voi...

32 comentarii:

unfustangiu spunea...

hahahaha...ce tare....stai linistit ca si la Vodafone sunt petarde de genu' asta ! :)

Ovidiu spunea...

Si eu mi-am activat optiunea WAP Unlimited si nu mi-a luat din credit :)) Am sunat de doua ori si mi-a raspuns o duduie. Pana la urma s-a rezolvat problema, dar cam tarziu. Deja descarcasem de pe Internet aproximativ 30 de melodii. Cazul tau a fost insa unul nefericit... Mi s-a mai intamplat o data sa vad ce face o functie din telefon (functia Prietenii Mei). Mesterii de acolo mi-au spus sa sun la alt departament de-al lor. Apoi ala m-a pasat la providerul de email. Dar ce ma, eu am prieteni la Yahoo? Precizez ca nici Google nu se sinchiseste sa-mi raspunda la un mail chiar daca l-am trimis de acum o luna...

Ciprian Drăghici spunea...

Anul trecut in toamna, am sunat la Orange serv date pentru a suspenda un abonament de date. Explic operatorului doleanta mea si ma invita sa sun la 411 rel cu clientii. Am sunat la 411, i-am explicat unei dudui problema, iar, si mi-a zis ca de fapt trebuie sa sun la serv de date. I-am spus ca tocmai ce-am inchis serviciului de date care m-a indrumat catre 411. M-a rugat sa astept...si am asteptat. A revenit inainte de a-mi fi pierdut rabdarea si-mi zice: "Domnule Draghici, sunteti sigur ca ati sunat astazi la serviciul de date? Ca la noi, in baza de date, nu apare nici un apel de la dumneavoastra catre serviciul de date." Ce credeti? I-am spus : "Domnisoara, de fapt sunt cretin, un nebun ce a sbughit-o pe usa cand a fost deschisa usa de la spitalul de nebuni, iar acum m-am gandit sa va sun!" Daca va spun ca a ras in hohote...ati crede? Oricum, am depus o sezizare la care nici pana in ziua de azi nu am primit un raspuns. Astia sunts seriosi nu gluma!

ionut andrisan spunea...

angajatii unui call-center fara autoritate si fara informatii - astea-s relatiile publice.. facute sa fie acolo..

Lillee spunea...

Orange? Vai de capul lor. Inca de pe vremea cand se numeau Dialog erau niste batuti in cap. Eu si acum dupa aproape 10 ani am probleme cu ei. Apropos: poti sa-ti dai o parere te rog? Tot despre orange este vorba.

http://cugetaristocate.blogspot.com/2010/02/firme-de-recuperari-cunoasteti.html

tudor spunea...

ai sepriat-o ori ba?

cisnadie spunea...

Nu va mai cufuritz pe voi ca Orange sau Vodafone au call centere de kko. Incercatz Cosmote sa vezi dicstractie...

Stefan114 spunea...

Ei uite aici o conversatie telefonica cu un nenea de la Electrica, din Bucuresti, la fel de fascinanta ca asta:
http://stefan114.blogspot.com/2009/06/traiasca-electrica.html

George Cernatescu spunea...

De fapt, trag de timp cu portarea ca poate o sa te razgandesti si n-o sa mai pleci de la ei !

silviutzzz spunea...

Foarte tare :)).
Pai si eu cand am sunat sa elimin un abonament, deoarece era in plus, m-a luat cu tot felul de bazaconii si oferte ca vezi doamne numarul ala imi poate fi de folos si daca nu-l folosesc (WTF?)..si tot ma tinea in polemici, pana cand i-am spus: Doamna vreau sa imi eliminati abonamentul cu nr x si nimic mai mult, ea resemnata mi-a spus ca intr-un moment(care a tinut 3 minute) punandu-ma sa ascult melodiile lor stresante.

Spiritul timpului spunea...

Pai radea ca o excita vocea dumneavoastra, nu ca avea purici in chiloti :|

Monica Olteanu spunea...

ce proastacum naiba le o angaja pe astea, dupa ce criterii?

Ciprian Drăghici spunea...

@ionut andrisan
Daca in sectorul bugetar putem vorbi de nepotisme si alte alea, sa fie vorba, dat fiind neprofesionalismul lor, tot de asa ceva si in sectorul privat?

Ciprian Drăghici spunea...

@Lillee
Eu le-am platit de doua ori cate, aprox., zece milioane... :D

MF spunea...

Eu am patit-o si cu Vodafone si cu Cosmote. Cu Cosmote a fost mare show pana am scos o extraoptiune de 40 euro pe firma, am sunat de vreo 50 de ori, am facut vreo trei cereri pe hartie, drumuri, nervi...bleah. Niste indaratnici...

Ciprian Drăghici spunea...

@tudor
...atat de tare incat mi-a spus la final "va rog sa asteptati cateva momente! Multumesc!". Am asteptat si mi-a raspuns altcineva, un operator specializat in comunicare cu clienti super nervosi, banuiesc, ca m-a pupat atat de mult in fund incat nu trebuie sa ma mai spal saptamana asta...
Sunt curios daca imi vor aproba cererea de portare...si cand.

Ciprian Drăghici spunea...

@cisnadie
Nu contest; probabil ca bugetul e atat de mic incat nu isi permit sa angajeze specialisti in PR si se multumesc cu dudui concediate la liniile erotice.

Ciprian Drăghici spunea...

@Stefan114
Super tare! :D Sigur mai apuca pensia! :D

Ciprian Drăghici spunea...

@George Cernatescu
E ciudat ca la inceputul fiecarui apel spun ca inregistreaza convorbirile pentru imbunatatirea serviciilor... Halal!
In cazul meu contractul e reziliat deja; oare taraganeaza portarea numarului pentru a experimenta dupa cat timp face un client sesizare la OPC? :)

Ciprian Drăghici spunea...

@silviutzzz
Melodiile alea cred ca au un fel de rol. Probabil acela de at-ti spala creierul...
lol

Ciprian Drăghici spunea...

@Spiritul timpului
Empiric vorbind...avea purici in chiloti! :D

Sasha spunea...

Of, de câte ori am pățit-o și eu, cu cu abonamentul, cu internetul, o grămade de telefoane date degeaba.Rar am avut plăcerea să vorbesc cu oameni care chiar erau capabili în meseria lor.
@offtopic Facem un schimb de link? dă-mi de știre :)

Ciprian Drăghici spunea...

@MF
E fantastic! Nu au putut modifica o cifra insa pe de alta parte au putut prelungi alt contract pe inca doi ani prin apel telefonic cu confirmarea datelor personale. Cred totusi ca procedura este...relativa! Depinde unde arde focul: la oala lor sau a clietului!

Ciprian Drăghici spunea...

@Monica Olteanu
Sincer? Pot sa dau cu presupusul insa imi vor sari in cap feministele... :P

Ciprian Drăghici spunea...

@Sasha
Rar, e adevarat dar asa te bucuri cand stai de vorba cu persoane competente incat iti vine sa zici: da-mi una in cap ca vreau sa mor cu sentimentul asta, ca lucruruile merg pe un fagas normal...

Schimb ca si facut ;) You`re in!

Sever spunea...

Da. M-am distrat pe cinste de cat de hatru si cinic povestesti. :)) Imi pare rau ca ai ajuns sa fi apelat cu "dom'le", dar uneori e mai rau. E posibil sa-ti spuna "bai baiatu'!" :)) Cred ca voi mai "veni" :P pe aici.
Sanatate!

little RED spunea...

va spun io care am lucrat langa cei de la cosmote: asa e teoria, e obositor sa raspunzi la mii de intrebari stupide zilnic,atat de greu incat nu iti mai pasa care sunt stupide si care nu...
nu vreau sa imi imaginez cati dintre voi ar rezista nervos in locul domnisoarei plictisite care isi facea doar datoria fata de platitorii ei directi ;) (asa sunt regulile firmelor: unele pentru clienti, altele pentru interni)

Victor spunea...

1. Ai avut dumneata bafta ca dupa doar cateva minute ai reusit sa vorbesti cu un operator uman (fara sa mai ridicam deocamdata problema competentei acestuia) - sau poate e Orange mai intelegator? La Vodafone "lupta" e in general mai indelungata si mai "acerba", si uneori TOT nu reusesc sa ajung la operatorul uman, "ma pierd" in "hatisurile" robotului telefonic.
2. Cererile de portare in cauza probabil ca erau dinspre Orange catre alt operator, caci in caz contrar (daca ai fi intentionat dumneata sa vii la ei de la alt operator) cred ca procedurile ar fi fost MULT mai simple, si ar fi fost acceptate si greseli mai grave - numai sa nu te razgandesti.
3. HABAR N-AM AVUT ca aceste cereri de portare tre' sa fie APROBATE de operatorul de la care pleci. Dupa parerea mea, si aici a fost facuta aceeasi greseala ca la aprobarea demisiei: eu nu cer nimic, ci doar instiintez, si lipsa acordului celui instiintat cred ca este complet irelevanta.
4. CE relevanta avea pt ei gresirea CNP-ului? In mod normal, ar fi trebuit ca ei sa fi aprobat cu bucurie o cerere pe un cod gresit, caci pe de o parte ar fi insemnat ca ei si-au facut datoria, si pe de alta parte aprobarea ar fi fost inoperanta, fiind data pe un cod gresit, incat TOT n-ati fi fost plecat de la ei.
5. Interesant cum nu fusese observata greseala din contract PANA atunci, la plata facturilor...
6. In cazul in care cererea era corecta, si ei nu o onorau din pricina unei greseli inexistente, iluzorii (in cerere - ca eventuala greseala din contractul lor nu te interesa pe dumneata), trebuia asteptat intervalul legal de 30 zile in care erau obligati sa dea raspunsul, si apoi chemati direct in judecata pt nerespectarea indatoririlor lor legale - cerand si achitarea cheltuielilor de judecata si a unor "daune" (de fapt despagubiri materiale pt daune suferite - fie si numai daune morale si/sau psihice).

Victor spunea...

@ C.D.: 1. Pt a evita "pasarea pisicii", atunci cand raspunde operatorul cu formula uzuala "Buna ziua, sunt (icsulescu - de obicei pronuntat neinteligibil), cu ce va pot fi de folos?", e recomandabil ca raspunsul sa fie de genul: "Buna ziua. Ma scuzati, nu am inteles care va este numele, fiti va rog amabil(a) si repetati-l". Il va repeta (si la nevoie se repeta procedeul ori de cate ori e nevoie, pana cand isi pronunta numele raspicat) si IMEDIAT persoana va deveni mai "acra" si mai "rece", dar mai intelegatoare, mai prevenitoare si mai cooperanta pt rezolvarea problemei ridicate.
2. La privati, nepotismul nu mai e necesar (nu dai socoteala nimanui, nu te intreaba nimeni de ce a fost infiintat un post bine platit al carui ocupant nu face nimic), dar este posibil sa functioneze (dupa exact acelasi principiu, dar pe baze mult mai efemere) "amantismele".
3. Cred ca de vina este intitularea documentului cu pricina ca "cerere" - daca ar fi fost numit "instiintare" treaba ar fi fost mult mai clara: eu NU cred ca este nevoie de aprobare, ci doar de dovada depunerii instiintarii la operatorul de la care se pleaca.
4. Ei si-au luat masuri de precautie, si au MARE grija sa nu faca in mod public afirmatii clare fara acoperire. Formularea lor este "In vederea... aceasta convorbire AR PUTEA FI inregistrata..." etc
@ silviutzzz: Raspunsul corect: "Credeti? Va multumesc atunci, si va rog sa-mi spuneti cum va numiti, ca sa stiu pe numele CUI sa cer sa fie facturata taxa pt abonamentul de care eu crezusem ca nu mai am nevoie."
@ M.O.: CE "criterii"? SI-ASA nu stau angajatii prea mult in slujba, ca-i prost platita si stresanta, asa ca iau pe oricine-i dispus sa vina in acele conditii.
@ MF: Daca aveti dovada depunerii cererii de eliminarea din contract a extraoptiunii (preferabil sub forma unui numar de inregistrare pe o xerocopie a cererii scrise) cred ca este suficient sa nu platiti suma la facturare - nu vad CE masuri legale ar putea lua, caci vina ca ei au facturat necorespunzator nu va mai apartine.
@ Sever: Si unul dintre marii nostri artisti obisnuia sa nu accepte apelativul "maestre", afirmand ca prea usor "degenereaza" in "mestere" si apoi in "sefule".

Ciprian Drăghici spunea...

@Sever
Se intampla sa mi se vorbeasca uneori si la pers II sg poate datorita faptului ca nu arat ca un domn, lol, poate datorita faptului ca, infruptandu-ma zilnic din elixirul tineretii, arat ca un puber desi sunt nubil cu acte-n regula :D

Ciprian Drăghici spunea...

@little RED
De acord, cred ca nu e usor, insa daca am stiut ca lesin cand vad mate si sange nu m-am facut medic :P

Ciprian Drăghici spunea...

@victor
E adevarat, vererea de portare era in defavoarea lor; am privilegiul sa vorbesc foarte rapid cu un operator fara a astepta mai mult de cinci secunde deoarece sunt client Platinum ;)
Cererea de portare trebuie aprobata de compania de telefonie pt ca nu iti poti porta nr daca nu ai achitate toate facturile la zi; totodata compania la care urmeaza sa inchei noul contract afla ce fel de client esti: bun sau rau platnic. Sistemul e bine pus la punct, teoretic.

Datorita faptului ca cnp era trecut gresit in baza lor de date, probabil, puteam sa le trag si-o teapa de cateva sute caci...pe cine dadeau in judecata? In orice caz pe mine nu ma puteau cita cu cnp-ul gresit ;)

E buna ideea de a ii actiona in judecata...

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur