Cersetorii de azi - viitorul de maine!

Banii aceia mici, pitulele pe care le primesc rest la cumparaturi stau la loc de cinste intr-un vas de lut in loc sa-mi rupa buzunarele in eventualitatea ca intalnesc vreun cersetor care sa ma vaduveasca de cateva bucati.
Nu monser, nu incurajez cersetoria. Banul se castiga prin munca nu prin bunavointa sau mila unuia si altuia. Nu incurajez mila publica pentru ca inca mai sper ca societatea nu are nevoie de paraziti sociali.

Treceam azi-dimineata pe langa un cersetor matinal si expresia sa faciala m-a tintuit locului pret de cateva minute. Ii citeam pe fata istoria celei mai crunte mahmureli si paradoxal trecatorii confundau asta cu anumite semne ale nenorocirii, aruncandu-i o pitula sau doua.

Amuzat si contrariat am fost martor ca omul, cersetorul matinal a primit o bancnota de 10 lei de la o duduie bine intolita care i-a spus: „Sper sa iti iei medicamente de ei!”
Asta m-a tulburat pana peste poate. Medicamente? De ce nu o paine sau o litruta de rachiu. Draci impielitati...medicamente?


Din respect pentru conditia mahmurului m-am abtinut sa-i fac o poza, insa nu trebuia sa fiu la fel de ingaduitor cu duduia.
Maine dimineata voi fi pe baricada si voi urmari daca se repeta scena.

16 comentarii:

Geocer spunea...

Eu zic sa-l pozezi, totusi !

aventoro spunea...

E vina noastra ca le dam bani!

Ciprian D. spunea...

@Geocer
Il voi convoca la o sedinta foto :D

Ciprian D. spunea...

@Sergiu
Nu e mai bine ca eu le dau....sanatate? Parol, cand trec pe langa un cersetor nu ii dau bani dar ii doresc un sanatate de mai mare dragul.

GOG spunea...

Faza reala. Pustiul cersetor aruncand in canal moneda dupa moneda,cu ranjetul pe buze.A pastrat numai bancnotele.Ultima zi in care am mai dat ceva cuiva pe strada...

Marius Ola spunea...

Moamă! E oablă treaba. Poi medicamente îi trebuia omului. Hai măcar un Ciucaş, autohton de pe la mine, sau vreo bere de... hmm(ce bere aveţi voi pe acolo la Sibiu... scuze de ignoranţă), poate îi trecea intrinsec mahmureala de la spirt:)

Mihai Stoian spunea...

acum sunt victimele societatii ... Nu mi-as arata puterea in fatza unui astfel de om si nici nu l-as ridiculiza chiar si mahmur sau oricum ar fi ...

Nu prea dai bani la cersetori Gigele ... urat din partea ta nu ajuti betivii cersetori :P

Orin spunea...

Parcă la Plus erau niște afișe mari dintr-o campanie, citez aproximativ: ”i-ai mai da bani unui cerșetor dacă ai ști că adună aproximativ 5.000 RON pe lună?!

d spunea...

Filozofia personala :cand dai nu te gandi de ce,ca cum si asa mai departe ..Include fapta ca pe un gest de omenie si atat !Mereu vom fi tentati sa credem altceva si atunci nu mai ajungem sa facem fapte bune !

evelina spunea...

Cunosc un model de cersetoare care lasa privirea in pamant cand ma vede, pentru ca m-am intalnit cu ea mergand dupa ce ii dadusem bani...dar ce o fi gandind,numai ea stie.Aceasta se aseaza in fiecare dimineata cu un picior sub ea,bine camuflat de fusta,in loc aglomerat,bine gandit ...si incepe tanguirea pe diverse tonuri...cum si cat de,, greu e mama fara un picior,,....bla,bla si a facut case la toti nepotii
Si eu sunt una care nu mai dau nici bani nici altceva...
Ma opresc

nepoate spunea...

Pai normal ca trebuia sa`si ia medicamente. Aspirine pentru durerea de cap. Ce e asa de greu de inteles!?
Cateodata sunt si eu incoltit de cersatori. Am un singur batranel caruia ii dau bani cand am ceva prin portofel. La restul purandeilor, betivilor, celor fara picioare cand stau jos dar care infaptuiesc o minune de fiecare data cand se ridica, le dau binete printre dinti cu trimiteri la origini.

Catalin spunea...

Eu nu cred ca merita bagati toti in aceeasi oala; sunt cei care sunt pusi sau asa s-au obisnuit si sunt oamenii care fac asta din disperare. Pot fi deosebiti destul de usor zic eu cu toate ca te poti insela cateodata. Vezi filmul filantropica, e un f bun exemplu. :)

zafox spunea...

Sincer, am vazut cersetori care acceptau sume infime si refuzau bancnote mari. Acei cersetori pe care ii recunosti de la o posta ca intradevar au o problema si nici macar nu se agata de piciorul tau pentru bani. Dar foarte rar vezi asaceva...
Recent eram la o cafea de dimineata, si in bar au intrat vreo 5 copii de maxim 11 ani, imbracati destul de bine si cu ghiozdanelele in spate. Cerseau. Ce fel de educatie au primit, daca ei in timpul scolii colinda barurile ca sa cerseasca ?

Ciprian D. spunea...

@greendorfyn
Cred ca merita sa fie tras de urechi. Rau de tot!

@Marius Ola
Hmm...renumita bere TREI STEJARI se face la Sibiu...
Buna rau!

@Mihai Stoian
...sau as putea sa ii pun sa motiveze pentru ce fac apel la mila mea. Apoi as putea sa-i consiliez...
E mai simplu sa le trantesc un : LA MUNCA, NU LA-NTINS MANA!

@Orin
Am vazut azi afisele de la PLUS...foarte inspirate. Bravo!

Ciprian D. spunea...

@d
E atat de greu sa faci un bine, o fapta buna. Hmm....mi-e rusine sa marturisesc de cate ori am raspuns pozitiv la un negativism care m-a vizat...

@evelina
La asta nu m-am gandit...este peste puterea mea sa imi imaginez un cersetor avut, desi sunt constient ca exista. Daca mi-as putea imagina asta probabil m-as apuca de cersit! :))

Ciprian D. spunea...

@nepoate
Excelenta ideea sa le dai binete :D
Nu stiu de ce cred ca datorita faptului ca ei sunt cersetori eu as fi mai puternic decat ei si le-as putea rupe gatul....dar nu-mi prind mintea. lol

@Alina
Sa-ti priasca noua casa! Considera ca si rezolvat.

@Catalin
Excelent filmul....sunt tentat sa experimentez :::::))))))

@zafox
Bine punctat, educatia...
Am intalnit si eu cersetori din acestia, de lux, sau...ocazionali. Aceia chiar merita sa ramana fara urechi!

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur