Festivalul medieval vs Festivalul Lolelor vs Festivalul Amazoanelor

A trecut a doua zi a festivalului, asadar Sibiul este inca in toale de sarbatoare, medievale. Ieri seara a fost o atmosfera de nedescris insa voi incerca sa o zugravesc in cateva cuvinte ca sa stiti cam ce (nu) ati pierdut.

Obisnuit cu trubaduri care canta o muzica neinteleasa, de mult apusa, ieri am fost surprins sa intalnesc cate unul la fiecare zece metri pe corso, amestecati printre mimi care dadeau noroc cu oricine lasa, drept suvenir intr-o cutie de pantofi, o bancnota sau doua.

Odata ce am reusit sa ne strecuram printr-o mare de lume prin spatiul ingust datorita teraselor labartate am ajuns in Piata Mare unde am fost loviti in nas de o alta mare...de arome.
Fireste ca am dat o tura completa a pietei, si am aruncat cate-un ochi pe fiecare taraba, cate-o geana in fiecare coltisor unde se prezenta sau se comercaliza ceva.

Traim intr-o societate mercantila, asadar nimic nefiresc.

Aceasta experienta mi-a intarit convingerea ca in pofida anului cultural 2007, in pofida unei vieti culturale active ce a urmat acelui an, in pofida oricaror eforturi ale organizatorilor de evenimente culturale, publicul a ramas neavizat.
In timp ce se performa ceva pe scena multimea dadea tarcoale standurilor cu chestii de bagat la mat. Nu conta ca taman s-au ridicat de la masa inainte de a pleca de acasa. Uite turta dulce...dati-mi doua! Iubi vrei si tu? Fie, dati-mi trei! Ai vazut pe undeva bere? Ooh...ce acadele mistoace, iubi vreu si eu doua nugaturi si de restu cioco. E cu alune? Patru atunci. Daca vezi bere pe undeva sa-mi zici iubire! Mama ce de covriji, hai sa le luam alor batrani, sti ca le place sa-i ciolfane pe jinjii. Oare ce-o fi acolo unde se inghesuie toata lumea? Nu stiu dar hai si noi. Wow...pita cu unsoare, sa-mi bag spilu, cate-s pe tava? 6? Pe toate le vreau! Iubi tu poti face cateva ture pana gat eu aici. Poate vezi si bere! Domne dar mici, mici nu faceti? N-am vazut pe nicaieri, ah si ce mergea un mic, auzi ce muzica bengoasa, o fi betovan.


Asadar orice festival ar avea loc, indiferent cate eforturi ar depune organizatorii in aceste vremuri de criza in care oricine mai degraba ti-ar lua decat ti-ar da, pentru audienta este doar prilej de intalnire, a se intelege adunare in Piata Mare, pentru a gusta orice altceva numai cultura nu.

Iata cum circul, din pacate, este ridicat la rang de arta si merge uns pe pita precum unsoarea. Ieftin deci bun, pentru toata lumea.

3 comentarii:

Malpraxis spunea...

La anul o sa stiu cand sa vin la Sibiu :)

Ciprian D. spunea...

In Sibiu oricand se intampla ceva... :)

Georg spunea...

ORIZONTUL SE POATE ASCUTI PANA CAND DEVINE UN PUNCT DE VEDERE...
cred ca e din Karel Capek...nu mai stiu.
E clar ..la Alimentara nu te duci flamand..risti sa cumperi HALEALA IN NESTIRE.
Daca atat ati vazut..poate..dar este un MOMENT IMPRESIONIST, o secunda de lumina pieritoare..
Pentru ca..citind Hermannstaedter Zeitung, am aflat ca acest festival a avut numerosi participanti luptatori-cu-spada din Germania mai de Nord, specializati in astfel de lupte..chiar daca scoliti in doua.zile, dar participand exact ca mercenarii din perioada umanista(!?) la toate campurile-de-batalii Medie-Vale, fie ele si manelistoide, aduc un pic de specializare si experienta. Au mai venit si din alte parti..Sunt astfel de lucruri in Bohemia, Polonia, Ungaria, Jermania-cea-cu-bere-multa..si colaboreaza intre ei.
Sunt, cum ar fi calfele-migratoare..care au participat si ele aici. Ca este kitsch..clar ca apa chi(o)ara..dar necesar..fie si asa.
As fi vrut sa aud ceva despre troubadurii si trouver-ii veniti, Corul Madrigal (mai exista?) si Corul Gregorian din Clausenburg/Clus,Cluj, bre...ar fi facut oarece CULTURA...
Poate au fost, dar n-am citit despre.
S-ar fi putut juca niste Misterii Medievale...dar teatrul de sub soldoveanul Chiriac n-a auzit despre..
dar, vine ceva autentic medieval si cu fiori negri subsuoara...

Se pare ca la anul...

In lume a aparut din nou CIUMA...

nu a lui Camus...

Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur