Spune-mi, care e baba ta?

Am obiceiul atunci cand ma intalnesc cu un amic pe care nu l-am mai vazut de-un car de ani sa il intreb: „Tot cu baba aia esti?” sau in cazul in care-mi anticipeaza prima intrebare „Ce mai face baba ta?”. Pana acum nu s-a suparat nimeni!

Acum nu o sa va intreb nici daca sunteti cu aceiasi baba si n-o sa ma interesez de sanatatea babutei vostre, doar atat va spun: „Spuneti-mi ce baba v-ati ales ca sa va spun cum o sa va mearga restul anului!”.

Pentru cei mai mici care nu au auzit pana acum de Zilele Babelor, ei bine, zilele din perioada 1 – 9 martie sunt caracterizate prin vreme foarte schimbatoare conform unor legende crestine dar si populare, pe care cei interesati le gasesc pe google.

In fiecare an in primele 9 zile ale lui Martie ne alegem o zi care sa fie baba noastra, zi care ne va reprezenta tot anul. Daca ziua se nimereste a fi frumoasa si insorita atunci vom avea parte de noroc tot anul. Daca ziua va fi insa ploioasa si inorata atunci inseamna ca nu ne va astepta un an atat de bun.
In functie de “babe” ne putem ghici si caracterul. Asa ca daca vom avea parte de o zi cu soare atunci cu siguranta ca vom fi mai buni/e la suflet si mai intelepti/e in acel an, iar daca vom avea parte de nori si ploaie, atunci mai bine sa se fereasca apropiatii din calea noastra ca se pare ca nu ne vom numara printre cele mai ingaduitoare si generoase fiinte.
Cel putin asa zice o cutuma din al nostru mandru folclor popular.
Acestea fiind spuse, declar ziua de maine „BABA CITADELEI SIBIENE”!

Daca aveti chef puteti sa va puneti „baba” pe blogul vostru cu trimitere spre blogul meu ca sunt in voga lepsele si mi-a cam scazut traficul, ca deh, in ultimul timp ma indeletnicesc cu tot felul de lucruri prin care-mi scuz existenta de citadin obscur care cauta drumul spre lumina. LOL
Asadar, copiati poza, alegeti-va baba, eventual motivati de ce ati ales baba respectiva si nu alta, puneti link catre blogul de unde ati luat BABA LEAPSA (adica catre mine, stiti voi, treaba cu traficul) si nominalizati toti bloggerii care v-au comentat in ultima postare.

"Baba leapsa" merge la: Claudia Matei, Ianculescul, studentu' universal, Anticalofilul, razvanserbu, andibob, alexandrescudaniela, MF , starchim01, Malpraxis, gctinvalentin, verde amar, cisnadie, Angela

27 comentarii:

angela tocilă spunea...

cum o copiez? de la tine? ca eu nu ma prea stiu cu leapsa asta :)

Ioana Radu spunea...

Baba nu se alege. Daca ne-am alege-o ar reprezenta "cum vrem sa fim". Baba se calculeaza din data nasterii, mai exact ziua.
Iar la persoanele care au ziua nasterii din doua cifre, acestea se aduna intre ele. De exemplu, eu sunt pe 13. Baba mea este 4 (1+3).

Uite un citat:

„Dacă data naşterii celui ce vrea să afle în ce stare sufletească îl găsesc babele, are o cifră mai mare decât cifra nouă, atunci se obişnuieşte să se calculeze suma celor două cifre şi astfel se poate afla ziua babei", spune etnologul de la Muzeul Satului.

Malpraxis spunea...

o leapsa interesanta dar sincer chiar nu-mi plac lepsele asa ca nu o sa ma inscriu in cei care o fac. ca fapt difers imi aleg baba de pe 4 martie ca e numarul meu sa-i zicem norocos :)

Ciprian D. spunea...

@Angela
Pur si simplu dai click dreapta apoi "salveaza imaginea ca..." si o salvezi pe desktop, de unde o vei incarca la tine pe blog ;)

Ciprian D. spunea...

@d-ra Terra Radu
Are dreptate etnologul, cred ca am omis sa precizez asta insa calculul babei mele a fost intocmai determinat.
Voi urmari baba ta ;)

Ciprian D. spunea...

@Malpraxis
Tie nu iti plac, eu le urasc. Pe lepse! Dar nah...speram sa fac si eu rost de nitel trafic :D scuzandu-mi astfel puturoseala!

Andy spunea...

Pare'se ca o sa am un an frumos si plin de bucurii...dupa spusele d-rei Terra Radu,azi ar fi babuta mea :)

Anna spunea...

Greu, taica, cu babele astea. Acum, daca e sa fie blat, arunc un ochi pe prognoza intregii saptamani si astept intr-un colt cu degetele incrucisate sa nu le fie de deochi "celor de la meteo" si sa fereasca Sfantu' sa se fi inselat. Acum serios vorbind, in fiecare an aleg ziua de 7. Dar, daca urmez sfaturile date de d-ra Terra ar trebui sa fie 3. Belea. Oricum sa aveti cu totii babe frumoase si... copii cuminti, desi dupa un proverb cunoscut e un paradox. :)

Anna spunea...

Mi-am permis sa iau si eu leapsa, sper ca nu-i cu suparare.

Butterfly spunea...

Interesant, recunosc cu rusine ca pana la varsta mea nu am stiut care e faza cu babele.
Esti interesat de schimb de link?

Ioana Radu spunea...

Din cate am inteles de la meteo, vremea se raceste treptat in urmatoarele zile :(
Sper sa se raceasca incepand cu 5 martie. Asta asa, din orgoliul meu de a avea un 4 martie cald si frumos :D:D

Lillee spunea...

Baba mea e pe 6. :)

studentu' universal spunea...

N-avui timp ieri, dar punem leapsa pe un post azi, că nu-i târziu!

Anticalofilul spunea...

9, ultima zi :D

Ada Angharad spunea...

5!

Miha spunea...

Baba mea mea e tot pe 5...asa a fost in fiecare an! dar eu stiam ca mai e o traditie legata de baba: in momentul in care ti-o alegi(si ma refer in mod special la fete, aici) vine baietelul si iti leaga o ata(alb cu rosu) la manuta si tot el ti-o rupe in ziua babei in cazul in care e o zi urata sparge el tiparul :))

Georg spunea...

CORRIGENDA pe AFIS:
Alege-ti baba ta...nu Alegeti baba ta...
Necesara corectura..aceasta imagine circula de acum prin NET cu acest TEXT..asa cum sta scris...
Multumesc pentru rabdare,
Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Anonim spunea...

Apai o sa zic la mine care-i baba mea. Ia sa vedeti ce invidie va starnesc. Caci dupa calcul treaba-i faina rau! :))

Claudia Matei spunea...

M-am trezit si eu din hibernare, am preluat leapsa... Mi-a luat ceva vreme, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Brb.

Gârby spunea...

eu anul asta am uitat sa imi aleg baba, vezi? mai bine dadeam de blogul tau mai devrem :))

mi-as fi amintit.

Ciprian D. spunea...

@Andy
A fost baba noastra si a fost cald si bine...deh, dupa sufletul omului :::))
Acum eu nu comentez nimic dar afara ninge de parca ar fi iarna in toata regula :D

Ciprian D. spunea...

@Anamaria
Eu as ramane la 3. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ger va fi maine ;)

Ciprian D. spunea...

@d-ra Terra Radu
Nu a fost chiar asa rau in 4; a fost doar frig :P

Ciprian D. spunea...

@Lillee
Un prieten imi zicea azi pe mess acelasi lucru; i-am spus sa mai mearga pe la biserica, sa tina post. E iarna afara sau baba voastra? :::PPPP

Ciprian D. spunea...

@Miha
Asta cu snuruletul imi place, cred ca am facut si eu uneori...

Ciprian D. spunea...

Herr G. multumesc pentr corectare dar sa stii ca tehnica e de vina: nu incaprea cratima fara a iesi textul din imagine. Am pus totusi un slash "/" inghesuit nevoie mare.
Traiasca gramatica :)
Danke!

Raluca Mateas spunea...

Ne uitam pe geam, peisajul e incredibil pentru luna Martie ,aproape dramatic..:)) ce concluzie putem trage? cum o sa fim?:-s saracii cei ce au avut baba azi:-s

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur