Poveste…cu fotografii


Cui nu-i place sa faca poze, mai ales acum cand tehnologia ne permite orice? Fie ca folosim aparate performante sau camerele integrate in telefoane mobile, cu totii dorim sa surprindem ceva: calatorii, nunti si cumetrii, natura, animale, zambete, emotii... orice moment deosebit din viata noastra. Fotografia inseamna a da viata imaginilor, a intipari momentele ce ne vor aminti ca am trait... ca am trecut prin viata si nu doar am existat la un moment dat.

Poze sau fotografii
Amatorism si experienta, talent si superficialitate. Asta este diferenta dintre o poza si o fotografie. O poza poate fi facuta de oricine, oricum, pe cand o fotografie necesita un bagaj de cunostiinte tehnice si o anumita indemnare care te ajuta sa le si pui in practica. In ce ma priveste, e o poveste pe care vreau s-o aprofundez.
Nu fac poze si nici nu fotografiez, momentan ma joc cu aparatul... si imi place…nu e genetic, nu e dobandit...cred ca s-a luat.
Cine a apasat declansatorul? As putea spune ca vinovat se face domnul Dan Susa si a lui “viziune” concretizata prin proiectul “Baroq”, care i-a si adus recunoasterea internationala prin mentiunea obtinuta la Salonul International de Arta Fotografica de la Sibiu. Daca mai este cineva care nu a contemplat the “Duchess”, permiteti-mi sa v-o dezvalui:

Emotie, pasiune, gratie, frumusete… aceasta este ducesa lui Dan si asa mi-am facut si eu intrarea in povestea… din spatele obiectivului. Ma consider fericita ca am luat parte la punerea in scena a acestui proiect si nu va ganditi ca a fost in calitate de asistent fotograf sau omul cu luminile, eu doar am “luminat” si colorat chipul protagonistei care avea sa devina Ducesa. Asa am realizat cat de lung e drumul de la o idee, un concept, o licarire de imaginatie... pana la rezultatul final care poate fi o adevarata capodopera, o incantare pentru ochii lumii.
Dan mi-a castigat admiratia si increderea prin shootingul out of the box pe care l-a orchestrat pentru “trash the dress” –ul nuntii mele:

Despre el va spun atat: este un om simplu dar cu o imaginatie complexa, un om cu viziune. Fotografia lui este o arta de a privi viata altfel. Las asta la aprecierea voastra: 



Abilitatea sa de a expune realitatea in imagini si-a perfectionat-o urmand cursurile Şcolii de fotografie Image Art Sibiu
Dornica sa aflu cat mai multe despre experienta lui intr-ale fotografiei, l-am intrebat… in umila mea ignoranta ...“Ce e asa de mult de aflat despre fotografie, ca un curs sa dureze 6 saptamani… doar n-o fi filozofie” ... Cu siguranta raspunsurile au fost nebanuite si m-au determinat sa arunc o privire la programa cursului.
Da, m-am convins: vreau sa invat lucrurile ca la carte, nu sa-mi prind urechile cu diverse tutoriale in limbi straine.
In plus, doar ideea de a lua exercitiul asta de la zero alaturi de oameni care sunt la fel de dornici sa-i afle necunoscutele si de oameni care vor fi tot timpul acolo sa ma indrume si sa-mi spuna unde gresesc… e entuziasmanta! Puteti vedea aici la ce ma refer!
Nu in ultimul rand, cursul este acreditat de Ministerul Muncii, Cercetarii si Educatiei, asadar, daca evolutia mea va fi una pozitiva, ma pot gandi chiar sa-mi schimb meseria.

Imboldul decisiv:
Cu totii am avut ocazia sa ne jucam cu un aparat foto. Mare parte din noi deja se considera fotografi chiar daca tehnica fotografica de cele mai multe ori este: "ce face ISO asta?" sau "f4? Cum adica f4?" sau "daca apas butonul asta cu norişor oare ce o face?" Chestii inutile asa-i? Mai are rost sa vorbesc despre proportia de aur, unghiuri si linii de forta? Bezna!
Fotografia inseamna pictare cu lumina iar cursul foto oferit de Image Art Sibiu  este conceput in asa fel incat la final sa faca LUMINA.


Fotografia este PASIUNE, DEDICARE si COMUNICARE! Acum....SAY CHEESE!.”….. zice Dan. Si bine zice!

Textul de mai sus reprezinta un guest post -Flavia Danciu- si participa la campania cursurifoto.ro. - un produs blogalinitiative. Pam, pam!




1 comentarii:

Unknown spunea...

e bine sa stii sa faci de toate, dar timp o fi?

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur