Targul Olarilor vs Targul Mestesugarilor Rromi

Iubesc targurile, indeosebi targurile populare, mai ales atunci cand se sparg, adica „la spartul targului”.
Astazi au inceput cele doua targuri deja consacrate in Sibiu, cel al
olarilor si cel al mestesugarilor rromi, iar singurele lucruri care s-au spart, datorita vantului, au fost cateva obiecte din ceramica!













Anul acesta, in virtutea zgarceniei caracteristice, am stabilit de acasa ca nu ne trebuie inca o oala de sarmale, canute cu corn si farfurii cu model, deoarece avem cate trei sau patru din fiecare, puse bine intre alte lucruri pe care nu le folosim niciodata, dar ne place sa le avem. Criza-i criza, cureaua-i la ultima gaura, chenzina-i hat... departe!

Drept consolare am gasit de cuviinta ca e mai memorabil sa...ne bagam in seama cu mesterii populari. Zis si facut, ne-am strecurat printre mesteri si impostori dar am stat de vorba doar cu primii ca de cei din urma suntem satui...


Unii ne-au vorbit de traditii, alti ne-au explicat procesele tehnologice de confectionare a obiectelor din ceramica, iar cei mai destoinici au pus ah-hoc de-un workshop:


"Traditia se pastreaza...nu se-ndeparteaza!"












5 comentarii:

Ana-Maria spunea...

N-as fi rezistat sa nu cumpar....macar o cescuta,ceva acolo...:))
Fotografia finala,cu pustiul cu palarie,e foarte frumoasa!

liviu amza(nadie) spunea...

e superb.ce ies din miinile lor............ramin ca la dentist.obiectele din cupru sint o splendoare.dar sti ce nu am mai vazut forme din alea pentru prajituri.faci coji de nuca pe care le umplii dupa aia cu diferite creme.au un efect asupra mea..........aproape ca ma hipnotizeaza. :))sint frumoase ca aspect astfel de prajituri.nu zic ca sint mai sanatoase decit fructele proaspete.iar ceramica.........ca-i de Horezu ori din alta parte iti ia ochii.stii Gigele si la Pitesti se organizeaza astfel de tirguri.ma duc cu o deosebita placere.ar fi pacat sa se piarda astfel de mestesuguri.sti cit timp si cita munca depui sa faci aceste lucruri.MULT mai mult decit platesti.pun suflet in ceea ce fac.ai vazut ca fac si rromii lucruri frumoase?din pacate p'astea nu le vede nici unul. :((

Mihaela Petrescu spunea...

Foarte frumos ! Multumiri pentru informare .

Ciprian D. spunea...

@Ana-Maria
E adevarat, e greu sa rezisti tentatiei...

@liviu amza
Ete ca eu le-am vazut...cu ochiul meu gigelistic! :P

@Mihaela Petrescu
Placerea a fost de partea noastra!

Ada Angharad spunea...

Pustiu' e magnific !

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur