(R)evolutia din decembrie 1989 - 20 de ani...

...ultima solutie: inca o revolutie!
In urma cu cateva ore povesteam cu un amic. Revoltati pe fondul starii de spirit mizere a romanului de rand, imi spune:

- Ce bine ar fi sa mai fie o revolutie!
- Carevasazica una nu a fost de ajuns, ba mai mult sa fii fost in zadar?
Deja ma vedeam pe baricadele pe care n-am urcat acum douazeci de ani deoarece eram prea scund, dar si fiindca era prea rece cauza si-s friguros din fire; atunci nici nu m-as fi descheiat la haina daramite sa-mi sfasii camasa pentru a-mi dezveli pieptul.
Pedeapsa pentru acea lipsa de atitudine este sa stau acum, alaturi de alti na(t)ivi, pe baricadele unei societati utopice, la bustul gol.
Cu siguranta ca imi voi folosi vocea mai abitir ca pe o arma. Voi rage!
- Acum as sti sa fac si eu ce au facut altii atunci, si uite ce bine au ajuns!...imi franse gandul.
- Pai unii au murit pentru o cauza pentru care nu merita nici ca sa traiesti, altii au stat pe burta langa caloriferele inghetate, iar ceilalti s-au ridicat in picioare atunci cand nu mai exista niciun risc de expunere si au calcat pe toti ceilalti, asigurandu-si astfel un avantaj, m-am scuzat eu cazand din nou pe ganduri.
Un lucru e cert: atunci, in perioada comunista, exista cel putin un motiv pentru care sa merite sa mori. Acum, privind ochii tristi, lipsiti de perspective veridice ai tinerei generatii, ma resemnez cu gandul ca nu exista prea multe motive ca sa traiesti.
Fireste, putem supravietui, caci incercarea moarte n-are!
Leapsa comunista inspirata de Calin te indeamna a spune ce amintiri din epoca de aur pastrezi!
Eu incerc sa le uit...

18 comentarii:

Bejenaru Gabriela spunea...

o noua revolutie pentru ce,si atunci sau revoltat si tot rau o ducem astazi,acum sa facem o revolutie anticriza poate fuge criza de la noi.

Ciprian D. spunea...

... o revolutie e un pretext bun pentru a te apuca de furat, de dat in cap, de a calca pe gatlejele altora. Traiasca revolutia....

gadmadream spunea...

Daca faci parte din categoria celor REVOLTATI de tot ceea ce se intampla astazi, consecinta a ceea ce s-a intamplat acum douazeci de ani, NU VEI PUTEA CALCA PE ALTI
"NA(T)IVI" IN PICIOARE, constientizand mizeria umana din sufletele acelora care au strivit, si inca o fac, cu bocancii lor, multe vieti care chiar au crezut in CEVA acolo pe baricade, unde unii, fiind prea scunzi ;) nu au ajuns!

Ciprian D. spunea...

Stiu m-am autocondamnat sa traiesc cinstit si sa mor sarac.
Sau invers...mi-e totuna!

Geocer spunea...

Cica " daca faci parte din categoria celor revoltati de ceea ce se intampla astazi". Pai romanii fac parte din aceasta categorie in proportie de 90 %, conform unui sondaj improvizat facut de mine.

GOG spunea...

Desre care revolutie e vorba aici?Impreuna cu un ziarist timisorean am asistat la prima adunare de sub ferestrele lui Laszlo Tokes...La cateva zile se tragea in noi dintr-un elicopter,din cauza zgomotului vedeam doar gloantele ricosand din asfalt...Dar nu asta vreau sa iti spun.Peste ani buni injuram cu naduf si in direct un prieten elicopterist de undeva din sud-estul tarii. Ad literam: boule, puteai sa ma impusti pe mine! Surprize, omul sictirit de anii de "dupa " se matruriseste:"Noi eram "cazati " de mai bine de o saptamana intr-o vaioaga intre Arad si Timisoara, la ordin, dar nu ne-au bagat pe teava. In Timisoara au tras din "bondarii" UNGURESTI !, ERAU COLEGII DE DINCOLO !Aia care trimiteau intre timp camioane cu paine si ciocolata ! pentru timisoreni.
Si ce cioncidenta, marii revolutionari ah-hoc se aflau cu totii in turneu la Timi, gata sa-si rupa corzile vocale din balconul Operei...
Ar mai fi multe...le-am vazut si trait .
P.S. Ziaristul timisorean bagacios,cu mintea brici si documentat sa scrie rapid o carte fierbinte a fost gasit mort in bataie pe strada la nici un an de la "revolutie".Autor necunoscut.

wader spunea...

N-avem nevoie de noi revolutii. Le traim inca.
Avem nevoie de evolutie, ceea ce cred ca nu se va intampla prea curand..., mai ales cu ce ne pregateste UE si pupincuristii din guvern si parlament.

Ciprian D. spunea...

@Geocer
Si cu ochiul liber se vede cat suntem de sadici; ne-am autocondamnat...

Ciprian D. spunea...

@greendorfyn
Daca ce-i care striga hotii sunt hoti, cei care striga criminalii sunt criminali? Imi aduc aminte ca dupa revolutie erau mai multi politicieni care numai asta strigau. Parca acum doi ani in decembrie insusi Baselu isi freca palmele ca a trimis la CNSAS 2000 de dosare...

Ciprian D. spunea...

@wader
Bine punctat...

Marius Ola spunea...

Aş avea şi eu o întrebare: Împotriva cui să facem o revoluţie? Că aia din 1989 numai revoluţie nu a fost. Dacă era îi dădeam jos pe comunişti de pe atunci...

Ada Angharad spunea...

...sa mai facem inca o tura de imbogatiti de razboi? NU mersi. Poate ca acum as stii in ce magazin sa intru si unde sa sparg vitrina mai intai...

Anonim spunea...

de vreți o schimbare....schimbați-vă voi mintea. adicătelea, devenitți oameni cu intelect, cu minte imposibil de virusat. adică începeți să gândiți, începeți în sinele vostru să deveniți, comuniști, da!, bine auzitără-ți, pentru că numai comunismul este soluția, viitorul n-are nici-o treabă cu....banii(capitalismul). mă puteți înțelege gandul.info/opinii/de-ce-plecam-in-cosmos-4885715 , gandul.info/media-advertising/recomandare-ctp-sa-radem-cu-fratii-si-sora-marx-4908978.....ieu, fluture cuantic, în a doua vedeți mecanismul explicat așa cum profesorii&media&nimeni din păcate nu o face

Anonim spunea...

E greu si nu vreau sa-mi amintesc... era prea trist, prea greu.
In loc de revolutie ne-ar fi buna o evolutie.

Syaitan spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=VIkjrtsgVGA

calitate proasta, dar cu relevanta umoristica la subiect

Carmen spunea...

Gigele....astia care ne conduc acum sunt comunistii de atunci...cosmetizati putin...ar trebuii unii mai tineri...care n-au fost poluati de comunism...asa ca noi...dar cine are incredere in unii care n-au ajuns nici macar la 30 de ani? Cica trebuie s apreyinti credibilitate si sa dai dovada de experienta multa in politica...
..eu zic sa mai faem o revolutie...acum de alegeri :))

Ciprian D. spunea...

@Carmen
Total de acord!

@Kolcs
Ce ne-am face de n-am face....haz de necaz. Trebuie sa focalizam necazurile altora, cre ca ar fi mai fain :D

Anonim spunea...

îți mulțumesc pt indiferență, din păcate ipocrizia se manifestă și la persoanele tinere. poți aproba

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur