Filosofie taximetristica...

Ce faci in prima dimineata dupa ce ti-ai schimbat resedinta?
Cine a raspuns „intarzii sau cel putin esti pe cale sa intarzii” stie despre ce vorbesc, dar stati ca sa va spun.
Conform obiceiului gigelistic imi setez mai multe mobile sa ma trezeasca dimineata, caci e tare neplacut sa intarzii. Zis si facut, insa conform unui alt obicei am oprit alarma dupa alarma si m-am ridicat din pat impins de ceasul biologic despre care nu voi face referire acum.
Pana m-am pregatit sa plec s-a facut tarziu al naibii; nu stiam cat fac pana la serviciu asa ca am sarit intr-un taxi, caci croco e la doftor.
Taximetristul:

- Va fi nebunie azi, toata lumea se grabeste, ca in fiecare zi.
- Pai da, zic eu, si parca atunci cand te grabesti nimic nu iti iese cum trebuie.
- Dom`ne, timpul dom`ne e la fel, numai ca atunci cand se grabeste omul vede lucrurile altfel. Le vede grabit dom`ne, adica nu le mai vede asa cum sunt de fapt. Dom`ne, ce crezi dom`ne, crezi ca timpului ii pasa de noi dom`ne?
Si astfel a torait tot drumul, cu semafoare pe rosu din abundenta, gropi si femei la volan, toate conspirativ pentru a-mi face taximetristul creierii varza de dimineata.
Pe masura ce aprofunda subiectul meditatiei matinale apelativul „dom`ne” a devenit semn de punctuatie.
Recunosc, n-am rezistat pana la capat si am coborat cu doua strazi mai devreme, si le-am parcurs in fuga. Am facut economie si de bani si de nervi. Si nici n-am intarziat.
Concluzia e cat se poate de simpla: in fiecare dintre noi zace un Socrate, un Platon, un Descartes sau un Pascal, doar ca nu ne putem exterioriza, dom`ne, sau nu gasim conjunctura potrivita.
Daca taximetristul meu a fost filosof, taximetristii intalniti de Zafox au fost fani AC/DC

5 comentarii:

Neamtu' spunea...

Eu? Personal sunt mai nesimtit: daca ma bate ala la cap, zic si eu ca tipa din The Devil Wears Prada "tot ce aud este bla, bla, bla iar eu vreau sa aud ............." Nu-i greu sa le spui sa taca, nu? :D

Dee spunea...

Tari povestile cu si despre taximetristi. Daca tot e vorba de taximetristi sibieni, despre taximetristul meu dement, poti citi aici: http://ozeneu.blogspot.com/2009/01/taxiul-dement.html

evelina spunea...

Dom`ne.........am renuntat la taxi.
Functia actuala imi permite.Dom`ne
Fac haz de necaz.Am trecut si eu prin astfel de episoade!
Week placut!

Syaitan spunea...

prost is frate, am uitat ca vulpy castigase concursul. nu intelegeam de ce zilnic pui si de la blogul ei.

(campania commenturilor semi(?)irelevante a.k.a spam)

Geocer spunea...

Eu am asa o mare nesimtire in mine incat atunci cand cineva imi vorbeste, iar ceea ce-mi spune el nu ma intereseaza, dau impresia ca-l ascult, il aprob din cand in cand cu cate un "da" sau dand din cap, dar de fapt eu ma gandesc la treburile mele.

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur