Pe timp de criza - cozi la carti!

Joi - ora 6:45
-Neata! Aveti Adevarul?
-Nu mai e! Acu-i liniste si pace!
M-am intors acasa cu „liniste si pace” desi eu plecasem sa cumpar Adevarul de dragul cartii.

Chiar daca e criza si din pricina chibzuielii omul sta la coada mai mult pentru a-si cumpara de-ale gurii (caci stomacul nu cunoaste fenomenul), in fiecare joi la chioscurile de ziare se formeaza cozi cu noaptea-n cap. De dragul cartii!

Campania de „reculturalizare” a Adevarului este un real succes. Fara indoiala asta le-a inmultit semnificativ cifrele de audienta, insa a adauga valoare continutului este imperativ in ziua de azi.

Cei mai sceptici sunt de parere ca demersul lui Patriciu nu face altceva decat sa dubleze efectele crizei editoriale cu care se confrunta majoritatea editurilor din tara. In aceiasi ordine de idei considera ca aceasta campanie incurajeaza ideea ca literatura este ieftina, ca ieftina e si cultura, si ca totul se limiteaza la lecturi la moda. Faptul ca lumea „ se bate pe carti” asigura pe cineva ca se si citeste? Cred ca raspunsuri la aceasta intrebare vom primi in timp.

La inceputul campaniei, intr-o zi de joi, m-am nimerit la chioscul de ziare taman cand se primea presa. Desi eram primul client al zilei, unicul, cand am cerut ziarul plus cartea mi s-a spus ca nu mai e, ca s-a terminat. Stupoare!
In alta zi de joi, dupa ce am asteptat cuminte si cu emotie, ajuns la rand am cerut cinci ziare plus cinci carti, ca familia-i mare. Am fost la un pas de a fi linsat de catre cei din spatele meu.
Ar fi trebuit sa o trezesc pe mama-mare si sa o tarasc cu mine, la coada, cu noaptea-n cap.
Barim apucam sa iau doua...

8 comentarii:

Ada Angharad spunea...

Hai ca Adevarulnu apare cu "carti la moda" cin incearca sa aduca in bibilotecile noastre lucrari estentiale. La moda e "Raftul Denisei" de la Humanitas...

Ciprian D. spunea...

Mi-am mai expus parerea personala vizavi de subiect cand vorbeam de cultura crizei vs criza culturala; vai de noi daca cititul, lectura se rezuma la carti-supliment-de-ziar.
Cu toate acestea nu condamn campania initiata de Adevarul, ori cele urmate de trustul Intact.
Fiecare se descurca cum poate, criza e mare, insa roadele se vor vedea peste cativa ani. Oricum, daca tinerele generatii vor prezenta un bagaj de minim o suta de carti pe care nu le-au ratat...tot e un castig.
Daca ma uit mai bine in jur, blestemele, manelele si pitipoancele sunt mai in voga...

CORA spunea...

Hint: Daca vrei sa ai asigurata o carte in fiece joi, plateste-l pe vanzatorul de la chiosc. Te "abonezi", iti opreste cartile, te poti duce sa le iei cand vrei, nu trebuie sa te trezeste dis-de-dimineata, nu stai la coada. Se practica! Trafic de cultura!
Si, nu, cu siguranta faptul ca lumea cumpara cartile astea NU ne asigura ca toti le si citesc. Dar ...cine stie...poate mostenitorii lor, da!

Marius spunea...

Normal ca toate le poti lua sau rezerva contra unei spagi corecte. Pe mine ma bucura "foamea" celor care cumpara. Inca se citeste, inca nu ne-am becalizat total si asta imi da un pic de speranta. Zau asa ! ....

Diana spunea...

Sunt si eu de acord cu Marius si e o bucurie sa te gandesti ca mai sunt si romani pasionati de lectura. Ma gandeam de la inceput ca Adevarul o sa aiba succes pentru ca in librarii cartile sunt putin cam scumpe si nu multi isi permit sa si le achizitioneze. Insa ma intreb oare cati tineri se numara printre aceia ce se inghesuie pentru a le cumpara.

Ciprian D. spunea...

Cei tineri sunt grabiti! Nu au timp de stat la coada la carti(apropo, mi-a venit o idee pentru urmatoarea postare: graba - statul).
Chiar daca exista intentia, fara spaga cum bine zicea CORA, te alegi cu "liniste si pace"! Bune si acelea.
Incerc cu spaga si va povestesc!

CORA spunea...

E incercata de o colega de-a mele si merge. Lasa spaga aproape 50% din pretul cartii...

Gaby spunea...

Eu am abonament la Adevarul pt ca altfel nu pot sa prind cartea, deoarece in micul oras in care locuiesc toate cartile se vand pe principiul "rezervarii" sau unii chiar dau bani in pluc pt carte. Acum am inceput sa-mi iau si de la Jurnalul ,printr-o cunostinta, ca sa nu fiu nevoita sa-mi fac alt abonament.

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur